poniedziałek, 2 marca 2020

Faszerowana papryka Ramiro


Kiedy ten przepis już miałam tu wstawić... Wstyd się przyznać. W końcu jednak jakoś wiosną  bardziej zapachniało i chyba najwyższa pora porzucić zimowe lenistwo. Tym bardziej, że papryka Ramiro wciąż w sklepach dostępna. Zakupiłam ją kiedyś z ciekawości, cena była dobra, a papryka pięknie wyglądała. Napchałam tego pełną torbę i dopiero w domy oprzytomniałam, co ja z tym zrobię...
Wiadomo, że najszybciej pójdzie papryka nadziewana, pozostało znaleźć tylko nadzienie. Najbardziej popularne jest nadzienie mięso mielone z ryżem, ale jakoś miałam ochotę na coś bardziej wyrazistego. Mięso mielone leżało i papryka też... W końcu przypomniało mi się jak robię mięso do zapiekanki pasterskiej, żeby było bardziej meksykańsko dodałam kukurydzę z puszki. 
Pomysł okazał się na tyle trafiony, że papryka poszła w całości. Może trochę kłopotliwe jest nadziewanie tej odmiany, pomagałam sobie chińską pałeczką, aby nadzienie wepchnąć w końcówkę strąka, ale zapewniam że było warto. Papryka była pyszna. Do towarzystwa ryż, odmiana wg gustu, osobiście zwykle używam jaśminowego. Do polania sos pomidorowy. Składniki pod zdjęciem:


SKŁADNIKI:

NADZIENIE:
- papryka - 5 - 6 strąków
- ok 0,7 kg mięsa mielonego (dowolne)
- 1-2 marchewki (ilość zależy od rozmiaru)
- por - biała część - też 1 - 2 szt 
- 1 cebula - pokrojona w drobną kostkę
- puszka kukurydzy
- koncentrat pomidorowy - 2 duże łyżki
- papryka słodka w proszku 1 - 2 łyżeczki
- harrisa - ok 0,5 łyżeczki
- czosnek - 2 - 3 ząbki posiekane
-kurkuma - ok 0,5 łyżeczki
- natka pietruszki - 1 łyżka stołowa
- korzeń lubczyka w proszku
- sól
- pieprz

SOS:
- cebula - pokrojona w kostkę
- olej
- koncentrat pomidorowy
- czosnek
- słodka papryka w proszku
- sól
- pieprz
- cukier ok 1 łyżeczki

DO PIECZENIA potrzebujemy ok 0,5 litra rosołu.

FARSZ
Smażymy na niewielkiej ilości oleju, cebulę, aż się zeszkli, dodajemy mięso i smażymy mieszając. Kiedy mięso się podsmaży dodajemy przyprawy, marchew i pora. Smażymy wszystko razem ok 15 minut. Na koniec wrzucamy kukurydzę i koncentrat pomidorowy. Dokładnie mieszamy i doprawiamy do smaku. Jeśli masa jest zbyt gęsta dolewamy kilka łyżek wody.
Farsz upychamy do oczyszczonych strąków i układamy w naczyniu do zapiekania. Podlewamy rosołem, może być z kostki, kartonu lub własnej produkcji.
Pieczemy ok 40 minut w temp 170 stopni. Aby papryka się zbytnio nie spiekła, w połowie pieczenia obróciłam ją.

SOS
Kiedy papryka nam się piecze, kroimy cebulę w drobną kostkę i podsmażamy na oleju. Dodajemy koncentrat lub przecier pomidorowy i mieszamy z cebulą. Dodajemy przyprawy i odstawiamy na bok. Kiedy papryka będzie gotowa rosół z pieczenia wlewamy do bazy sosu i gotujemy ok 10 minut na małym ogniu. Możemy zmiksować, wtedy będzie gładszy i cebula go zagęści. Doprawiamy do smaku. 

Paprykę podajemy polaną sosem i posypaną natką pietruszki. Dodatki dowolne, ryż, bagietka, makaron...

SMACZNEGO :)















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz